אוצר הדרכות הכתיבה והעריכה של לירון פיין (קצר, תגידו תודה)

יוווווווו איזה דף ארוך... חראם

היי, זה לירון פיין.

נכון שכתבתי את המגילה הזו בשבילך, אבל אני מבין אם אין לך כוח לקרוא את כולה. בא לך לדבר איתי במקום זאת?
אפשר לעשות את זה בקלות: 

.

מוזר, אבל אמיתי.
לא "שיחרור בעזרת כתיבה", לא "שיפור החיים בעזרת כתיבה", אלא פשוט שיפור הספר שלך באמצעות טכניקות כתיבה
מתקדמות שלא מלמדים בשום מקום בישראל.

האוצר מתאים במיוחד לכותבים בז'אנרים הבאים:

מתח ומסתורין

רומנטיקה

מד"ב ופנטזיה

ספרים אישיים ואוטוביוגרפיות

ספרי עיון, ספרים מקצועיים וספרי אותוריטה

היי, כאן לירון פיין,

ואני עוזר לכותבים להפוך טקסטים סוררים לספרים נהדרים. בדרך כלל, זה קורה במסגרת תפקידי כעורך. לעיתים זה כשאני מעורב כעורך פיתוח. אבל מה שבאמת עושה לי את הרגע זה ללמד סופרים לעשות את הקסם בעצמם. לקחת את הטקסט שלהם, לשדרג אותו, להטיס אותו למעלה – ולהפתיע בענק את הקוראים שלהם.

אי אפשר לעשות את זה בסדנה כתיבה בת 8 מפגשים בלבד, וגם לא ב-24. זה כמו לנסות לעשות טיול טעימות בן שבוע באירופה. זו רק ההתחלה, קצה קצהו של מה שבאמת צריך. זה רדוד מדי, נקודתי מדי לטעמי. אני לא יכול לתרום לך כך מספיק, לאורך זמן.

 איך אני יודע את זה? 

אני כותב באופן מקצועי מהשנה בה השתחררתי מהצבא (1993. אפשר לעשות חשבון), ואלה היו עשרות שנים של סדנה אחת מתמשכת, בהן למדתי כתיבה, על כל סוגיה (פרט לשירה. אין לי מושג בשירה) מהטובים ביותר בעולם. באמת זכיתי. 

זה לא הספיק לי. רציתי עוד, ולצערי לא היו בארץ (ועדיין אין) סדנאות כתיבה שהתמקדו באמנות הכתיבה נטו, וכללו טכניקות אמיתיות ויעילות לכתיבה הרבה יותר טובה. לכן יצאתי למסע וירטואלי מסביב לעולם, במסגרתו למדתי כתיבה בקורסים האוניברסיטאיים המתקדמים ביותר (אין מה להשוות לארץ) ומפי טובי הכותבים והמורים לכתיבה. 

על כל אלה הוספתי מנסיוני, ובניתי, שיעור אחר שיעור והרצאה אחר הרצאה, את קורס הכתיבה שאני עצמי חיפשתי - כשרציתי לשדרג את עצמי: את אוצר הדרכות הכתיבה והעריכה. כל מה שכותב צריך לדעת כדי לסחוט כל טיפת איכות מהכישרון עימו הוא נולד.

עד כה נכנסו לתיבת האוצר מאות סטודנטים לכתיבה, ומאז חלקם כבר הוציאו רבי מכר בעצמם.

עכשיו, אולי, תורך. 

אני חייב להזהיר אותך מראש: 
אני מתכוון לתת לך כאן הרבה.
המון.
אם לקבל המון
מבהיל אותך,
כנראה שהאוצר אינו בשבילך. 

קורס או סדנה? שניהם!
וגם פגישה אישית

אוצר הדרכות הכתיבה והעריכה של לירון פיין מאפשר לך לכתוב את הספר שלך הרבה יותר מהר, קל וטוב. הוא מעניק כלים פרקטיים אמיתיים עליהם ניתן להשחיז את הכישרון שלך, כלים שלא מקבלים באף מקום אחר בארץ.

קורס האוצר מורכב משלושה מסלולים מקבילים. כל המסלולים נערכים באמצעי e-learning, ללא צורך לצאת מהבית.

סדנת תירגולי כתיבה במשך שנה שלמה 

שיפור מתמיד של סגנון הכתיבה שלך באמצעות סדנה שנתית לתירגולי כתיבה פעמיים בשבוע, מדי שלישי (21:00) ושישי (10:00).

מתוכם: 24 מפגשי עריכת טקסטים של תלמידים

ספריית הדרכות מפתח לפיתרון כל אתגר כתיבה

גישה זמינה ומיידית לכל הטכניקות, כל השיעורים וכל הפתרונות בעזרת ספריית ההדרכות מוקלטות שרק מחכות לרגע בו הן יזנקו לעזרתך.

ספריית האוצר מחולקת לנושאים כך שניתן ללמוד לפי הסדר – או לשלוף הדרכה בעת הצורך. את החומרים האלה לא ניתן למצוא באף מקום בארץ בעברית.

פגישת עורך 1:1 להאצת תהליך כתיבת הספר שלך

האצת כתיבת הספר שלך ועריכתו באמצעות פגישת עורך אישית, 1:1 לבניית הספר ולתכנון מסלול הלימוד האישי בהתאם לאתגרים הייחודיים לך.

מעקב שוטף ייערך במסגרת השיעורים החיים.

חשוב: לא צריך לצאת מהבית

הלימודים באוצר מתרחשים בכיתה חיה וירטואלית, שמתפקדת הרבה יותר טובה מכיתה פיזית רגילה.
אפשר להיכנס אליה מהבית שלך או מהמשרד, או מהחופשה, ממחשב ואפילו ממכשיר סלולרי.


100 מפגשים חיים בשנה.
ימי שלישי בתשע בערב, וימי שישי בעשר בבוקר.

האוצר מפרק את "קסמי הכתיבה"
לטכניקות ברורות
שקל לאמץ.
אם יאכזב אותך לגלות איך
הסופרים הגדולים מכשפים טקסט,
כנראה שהאוצר אינו בשבילך. 

נפלא! כל ההדרכות פתוחות לך תמיד. בכל מקום וזמן

כשרוצים ללמוד משהו ספציפי - פשוט ניגשים להדרכה המתאימה ותוך מספר דקות יודעים הכל!

הכנה לכתיבה
סיקור וסיפור
כתיבה בז'אנר
אירועים מחוללים
יצירתיות שיטתית
תכנון ספר
שיטת הפרקטל
14 הסצנות
הנוסחה ההוליוודית
מסע הגיבור

פיתוח דמויות
כללי הבסיס
קשת התפתחות
שריטת הדמות
לב הדמות
דמויות משנה
טיול עם הדמות
הגיבור
ה"רשע"
דמויות "אהיבות"
12 הארכיטייפים של יונג
הארכיטייפים של דרמטיקה

דיאלוגים
כללי בסיס
יצירת קולות לדמות
סאבטקסט
דיאלוגים מחשבתיים
דיאלוגים למתקדמים 1-5

בחירת POV
גוף ראשון
גוף שלישי מוגבל
גוף שלישי כל-יודע
גוף שלישי שמדמה ראשון
מספר לא אמין

תיאורים
כללי בסיס 1-3
להראות, לא לספר
הסביבה כדמות

שידרוגי סגנון

פסקאות ומעברים

סוגי פסקאות

שקיפות הכתיבה

אמנות ההרחבה

אמנות ההידוק

זום והילוך איטי

אפקט הדומינו

אלמנט המסתורין

ריתוק הקוראים

שידרוגי מבנה ונושאים
בניית סצנות – מאקרו
בניית סצנות – מיקרו
צ'קליסט סצינות
אינפודאמפינג
בניית אמינות (פרט קטן/גדול)
המקגאפין
כתיבת קטעי אקשן
קלישאות
יצירת ריגוש
כתיבה צינית
כתיבת פלאשבקים
כתיבת סופים מוצלחים

טיפים למבנה הספר
חוקי הדינמיקה של העלילה
עלילות משנה
רמזים מטרימים

עריכה עצמית
בסיס העריכה: לסלוח ולתקוף
עריכה בארבעה רבעים
למה – שאלת האמינות
תיקון קלקולים
עריכה למטרת תרגום
חוקי פיקסאר
סודות ויסודות

מכשולי כתיבה
מעגלי עלילה
שיטת שתי השאלות

כתיבה בז'אנרים שונים
סיפורים קצרים
ממוארים
ספרות בלשית – החידה
ספרות בלשית – הפיענוח
אימה
ארוטיקה רכה

ספרי עיון
סוגי ספרי העיון
סטוריטלינג
מבנה הספר
טמפלייטים להורדה

שיווק
כתיבה לשוק
פיתוי קוראים
טקסט שיווקי לגב הספר

האוצר יקצר לך את זמן הכתיבה
ויחסוך לך בתשלום לעריכה.
זה יקרה כבר מהשיעור הראשון. 
זה מתאים לך? 

למה מאות כותבים וכותבות כבר ממליצים על האוצר?

לעולם לא יהיה לך צורך לרכוש קורס כתיבה נוסף או להיכנס לסדנת כתיבה נוספת.

נתחיל בשבועיים ניסיון

אבל רגע, מה אם זה בכלל לא מתאים לך? מה אם זה לא יתחבר אליך? 
מה אם, אחרי צפייה והתנסות, יבוא לך… לנטוש את האוצר. לעזוב את החלום. להתקפל. להחזיר.

מה אז? 
אני פשוט אסרב לקחת את הכסף שלך. אני לא רוצה תלמידים לא מרוצים. אני רוצה רק תלמידים שרוצים. שרוצים לכתוב היטב, רוצים לשאוף גבוה, רוצים לאלף את הטקסט הסורר שלהם, רוצים להוציא את הספר שיגרום להם (ולקוראים) להרגיש חיים.

שבועיים לנסות, מסתדר לך? נשמע הוגן?

אז יש לך שבועיים להשתתף בשיעורים,
לפתוח את תיבת האוצר, לפשפש בה ולהתנסות.
אם לא יתאים לך – אפשר פשוט לבטל ולקבל החזר מלא ומיידי.

 

 

אז אחרי שסגרנו את הפינה של האחריות שלי
(והיא מוחלטת. פלדה. אני רוצה אצלי רק את מי שרוצים להיות אצלי)
נותר רק העניין הזה, של הדחיינות.

אני מכיר אותה, את הדחיינות הזו. מה, נראה לך, שעלית לבד אל הסירה הזו,
של החששות והדאגות וה"אפשר גם אחר כך", ו"שום דבר לא יברח"?

ממש לא.

אני איתך, בדיוק באותה קליפת אגוז שברירית,
שמתאמצת לצוף על הגלים הסוערים של החיים.

והעניין הוא שהחיים בורחים. הם לא אוקיינוס, הם בקושי שלולית.
דברים שלא עשיתי השנה, אולי לא אעשה לעולם. הזמן מייבש את החיים האלה,
ומה שחלמת לכתוב הולך ומתרחק בכל יום בו הוא לא מתחיל להיכתב.

פנסיונרים מבינים את זה יותר:
הדבר הכי יקר שיש לנו בעולם זה הזמן.

והדרך הכי גרועה להתמודד עם הזמן שחולף – היא לדחות דברים.
מי שרוצה לעשות משהו – צריך לעשות את זה היום. "קארפה דיאם", אמרו הרומאים,
ולכן הם גם הקימו את האימפריה הגדולה ביותר שהעולם ראה עד אז.
עברו כמה מאות שנים, הם התחילו לדחות דברים, ונמחקו מהמפה.

הכתיבה נמצאת בדם שלך. היא שוצפת בעורקים.
כבר ברור לך שהאוצר, והבונוסים שאיתו,
יכולים להזניק אותך קדימה. ויש לך אחריות אולטימטיבית שלי.

אין מה לחכות. רק לפעול.
קרפה דיאם.

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.